
Navštíveno 3188x

Zdary v autě se mě vybila baterka (nechal sem rozvícený světla) potom co sem jí nabil se znova vybila tak sem koupil novou v domnění že je baterka zničená. Dal jsem tam novou a ta vydržela nabitá tak 12 18 hodin, tak sem jí vyndal znova nabil ale odpojil rádio neon a muziku, nechal jsem tam jen věci důležitý a znova se baterka přez večer vybila. Nevíte někdo čím by to mohlo bejt ? auto je fort fiesta 89 1.3
Nezbude, než vzít měřák, proměřit odběr proudu a potom postupně vytahovat pojistky a sledovat odběr proudu. Až najdeš pojistku, která to dělá, tak kontrolovat jednotlivé spotřebiče, které na té pojistce visí až najdeš zařízení, které je zkratované a vybíjí baterku. Není to práce na pět minut
Prostě vytahovat pojistky a měřit to v tom ? a najde se tam třeba i altík nebo startér v tomhle tom se moc nevyznam.
ne, vezmeš měřák (klasickej digitální jakejkoliv vpodstatě) přepneš na ampéry, něco jako třeba 20mA nastavíš, odpojíš + pól na baterce a propojíš ten odpojenej kabel s baterkou měřákem (je jedno kam černej a kam červenej) ..... víceméně by takovýhle auto mělo mít standarně tak 20-30ma max odběr tzn že by ti tam němělo svítit víc jak tohle , pokud ano tak to nech propojený a tahej pojistky, až to na měřáku spadne tak zjisti k čemu ona pojiska slouží a hledej problém přímo u toho..... altík se dá proměřit taky ale to by to auto nedobíjelo už kdyby byly proražený diody takže by ti svítilo dobíjení na palubovce (samo koukni zdali vůbec po otočení klíčku svítí baterka a nemáš ruplou žárovku) ......
jj, díky po otečení svítí žárovka, kámošk řikal že na bude nějak zničil altík nebo startér a že prej ten to vybíjí ale nezdálo se mně to. Dam nabít baterku a až budu mít volno a pustim se do toho.
altík samo taky může způsobit odběr ale většinou když už ho dělá tak svítí dobíjení , startér sotva, pokud to auto startuje normálně a nezůstává viset tak těžko anežko.....
altík nevyndavej pojistku ale až budeš mít sundanej ten + kábel tak sou tam dva tlustý a jeden z nich vede na altík přímo a druhej přímo na startér , sundej ten od altíku stejně tak jako budeš vyndavat pojistky ale šel bych asi spíš po pojistkách ač fiesta jich teda moc nemá....
No co si pamatuju tak tam mam asi jeden tlustej a dva slabší tedko si to z hlavy nepamatuju a eště jeden dotázek mam u toho dva slabší kabeli a ty se zdaj bejt docela poničený mohlo by to dělat tohle ?
když je to zoxidovaný tak to taky může bejt tim, pokud sou poničený tak tim víc, všechno to očisti drátěnym kartáčema namaž to pak třeba mejdlem nebo vazelínou až to tam budeš vracet at to neoxiduje dál....pokud máš poníčenej kabel od alternátoru už tak že má málo žil nebo špatně vodí k baterce tak ten altík může odejít taky když nemá kam odvádět proud....
ono je to asi tak dva centymetri sou jakoby přetrhaný zítra můžu hodit fotku, a nezdá se mě to že by byli z oxidovaný. ale tak za očištění nic nedam a pro jistotu vyměnim i bateriový svorky ty co tu sou nejsou moc extra dobrý
a bude lepší když odpojim i rádio při měření aby se mě vždy nerestartovalo když to spojim přez měřák?
ten měřák si tam nějak heftni mezi ty kontakty a nech si ho tam klidně....
pokud máš na fiestě ty šroubovací kontakty tak si je tam nech, ty sou super, pokud nemáš tak klidně dej nový ale kup olověný né takový ty jebky co se daj sehnat všude v bauhausu apod a vypadaj barvou jak mosaz a to okolo kontaktu je tlustý asi 0,5cm.... při každym dotažení praskaj.....
klidně vyfot to přetrhaný
První věc je pořídit si multimetr (stačí obyč. do 200,-Kč).
1.nabitá baterie nad 12,5V
2.auto zamknout a nechat v klidu 1,5 hod. - měli by se odpojit všechny moduly,které jsou tzv.ve stanby režimu
(modul odemykání dveří,rádio,ŘJ i jiné), pod proudem zůstanou hodiny a led dioda alarmu
3.nastavit na multimetru rozsah do 10 A
4.zapojit multimetr do serie jeden hrot na - pól baterie a druhý na ukostřovací kabel a pak teprve rozpojit
ukostřovací kabel s - pólem baterie
5.takto jsem naměřil 0,02A a při bliknutí led diody 0,03A
6.pokud je to více (u Ford SCORPIO nad 0,07A je tam problém), je třeba postupně vyndavat
pojistky jištěných obvodů a tam kde proud klesne je problém
7.pokud takto závadu nenajdu,postupovat dál v nejištěných obvodech
****když jem měřil při dojetí a otevřeném autě bylo tam 0,490A
****a po zamčení auta 0,170A
**** a po 1,5 hod. zmíněných 0,02-0,03A
Je pravda,že u moderních aut je potřeba při delším stání (3-4 týdny) baterii dobít.
Dělat to může i přidané audiovizuální zařízení,neoriginální rádio.
Staženo z Fordclub.eu
Zítra to nafotim, oni sou tak zničený že sem je nemoch dát ani pořádně na svorku takže stejně musim koupit nový.
Tady máte fotky

Moc to tam vydět neni ale aspon něco

tomu nic neni..... jinak přesně tyhle svorky sou na hovno
Takže to můžou dělat ty svorky?
a který svorky by si mě doporučil ?

22.10.2010, 14:30 |
LukeFab | Upraveno: 2010-10-22 14:48:06
takže odběr změřím tak,že odpojím + od baterky a přes digi multimetr jakoby propojím tu svorku co jsem odpojil a kladný pol baterky?Taky se mě asi vybíjí,ptž ted auto stojí třeba den a naměřím na baterce třeba jen 12,12-12,25V,tak to musím taky ozkoušet.tak pokud bude odběr kolem do 30ma,tak je to v pohodě?snad to dobře chápu.mám novou baterku,ale nerad bych aby mě to vybijelo aji tu novou,pokud je tam něco v nepořádku
tak jsem multimetr nastavil na DCA,nechal jsem to asi 8min ustálit a ukázalo mě to 0.26 ,je to ok na OII?
Na octávku to je možný že je to dobrý tedko záleží jestli máš zamčeno nebo odemčeno tam se to taky jinak liší
ajo,no to ja měl odemčeno teda
:)Tak to vyzkoušej ze zamčenym autem, tam ty hodnoty budou jiný
kudla,nechce se mě to znova všechno zapojovat.Takže před odpojením baterky mám zamčít auto a pak odpojit baterku a změřit to?mám ted novou baterku a když to auto skoro celej den stojí,tak naměřím 12,5V,což předtím jsem měl třeba jen 12,1V,to je myslím v pohodě na tu zimu ne?startuje to krásně,jen mě zajimalo,jestli mám vše zapojené tak jak má být.Mám tam parrota a ten mám milion drátů a otcovi to v autě vybíjelo baterku
Stačí jen když sundáš svorku z baterky a propojíš to měřákem. a auto měj zamčený aby si vyděl kolik to bude odbýrat, jelikož tě alamr běží když máš auto zamčeny.
Tak musim koupit altík nebo ho repasovat je k.o.